Kurser og foredrag - Gro Coaching

Kurser og foredrag

Afholdte kurser og foredrag:

Opbygning af selvværd – Samspillet mellem en teenager og skolen.

Foredrag for lærere på Bagsværd kostskole og gymnasium.

Der kan være mange årsager til at en ung føler lavt selvværd og ikke har særlig høj selvtillid. Der sker meget både med kroppen og hormonerne. Ydermere skærpes kravene i skolen og den unges forventninger til sig selv.

Mange unge føler, at de skal leve op til mediernes standarder for udseende og succes. Der kan være gamle som nye historier om mobning, skoleskift, skift af veninder/ venner der kan gøre at den unge har svært ved at finde et ståsted. I samtaler er der fokus på ressourcer og på at få vendt negative historier og selvbilleder til mere positive historier og bedre selvværd. Der arbejdes på at finde succeserne i det man kan og hvad man kan gøre for at få, det man ønsker.

Følgende spørgsmål vil blive belyst:

  • Hvad er selvværd i puberteten? Viden om teenagehjernen.
  • Hvorfor dårligt selvværd, tanker om udelukkelse og mobning hindrer indlæring?
  • Hvad siger de om sig selv, og om at gå i skole?
  • Hvad kan opbygge selvværd?

Form: Foredrag og øvelser.

“Gode pointer og noget at tænke over.”

Grundskolelærer

“Overraskende hvor meget det betyder, hvad man siger som lærer.”

Gymnasielærer

 

Klar kommunikation

Afholdt for lærere og elever.

Bliv klar over hvad du kommunikere. Situationsspil og viden om kropsprog og sociale medier.

”Sjovt og godt” Elev.

”Jeg lærte noget om hvilke signaler man kan sende med sin krop også selvom man ikke tænker over det.” Elev

 

LØFT Løsnings fokuseret tilgang

Kursus for SFO i Løft og kommunikation. Øvelser og teori. Praktiske teamøvelser med efter følgende facilitering med fokus på styrker og succeser.

”Kan du ikke arbejde fast hos os?” Leder af SFO

”Jeg tænker mere over det der virker nu og det var rart med anerkendelse” Pædagog

 

FNUG- foreningen for unge med gigt

3 timer med øvelser og gruppesamtaler om at støtte hinanden og om det der er svært. Øvelser og viden om tanker og om hvordan man håndtere og vender negative tanker.

”Jeg lærte meget om mig selv og hvordan man kan tænke anderledes. ” Pige 16 år

”Det var rart at høre de andres historier og få sagt det man tænkte”. Dreng 17 år

 

Teenager i familien – en time med forskellige værktøj til en tid med ombygning

– En håndsrækning til teenageforældre. – Diabetes foreningen

Det kan være udfordrede at være forældre til en teenager, men der er god hjælp at hente.

Få viden om teenagehjernen og de forskellige faser i teenagetiden. Vi afprøver redskaber der får samtaler til at fungere bedre, konflikthåndteringsværktøj til både børn og voksne, der kan gøre jeres hverdag mere harmonisk. Viden om hvad der virker samt 10 gode råd til forældre. At træne i at se bagom konflikten og se løsninger og muligheder.

”Godt foredrag og gode eksempler. Jeg kunne genkende mig selv.” Mor til teenager.

”Gennemarbejdet og involverende foredrag- mange tak.” Formand for udvalg

 

Visualisering, sang og dans for Kræftens bekæmpelse

Beskrivelsen af programmet:

Tag på en spændende rejse og syng dig glad, er overskriften på dette kursus af to timers varighed. Kroppen bliver blidt arbejdet igennem med lette strækøvelser, og der fokuseres på åndedrættet. Efterfølgende er der fokus på afslapning af alle dele af kroppen. Rejsen består i en visualisering, hvor du blidt bliver ført gennem landskaber og oplevelser, der alle har en behagelig karakter. Vi vil synge gospel sammen og mærke glæden. Dernæst er der dans.

Udtalelser fra deltagere:

”Meget positive vibrationer fra instruktøren, humor, glæde. God sangøvelse, passende sværhedsgrad”

Jette Høeg

”kanon karisma og varme. God til at få deltagerne til at føle sig naturlig, og lidt speciel på den gode måde”

Lisbeth

”Selve visualiseringen hvor vi lå med lukkede øjne og lyttede til dæmpet musik og hørte din dæmpede og bløde stemme, var allerbedste for mig. Jeg kunne tage helt fri for bekymringer og angst.”

Anne Lise

”Jeg kom ud over barrieren, turde slippe mig selv fri og bare danse. Og jeg endte med at nyde det”

Inge

”Dansen var livsbekræftende, jeg følte mig for engang skyld rigtig glad og fri i sindet.”

Anne Lise

 

Power Boost for piger:

Et kursus for piger. Kurset handler om at tro på sig selv. Et skole- eller privat gruppetilbud.

“Det var godt at arbejde dybdegående med målsætninger, og snakke om drømme.”

Pige 15 år

“Det der virkede for mig, var at få nogle ting forklaret med andre ord, så min hjerne forstod det. At få at vide du kan alt, hvis du tror på det, er for mig en kæmpe gave.”

Cecilie Bentsen 15 ½ år

“Det virkede godt at tingene blev sagt højt. Særligt betydningsfuldt var at pigerne tog imod – det virkede!”

Hanne Harding, lærer, 58 år

 

Professionel model for Modelbureauet 2PM

Modelbureauet 2PM, har startet 2PM Academy, som er en workshop for de unge modeller der afholdes flere gange årligt. 2PM Academy skal være med til at skabe bevidsthed hos den unge model omkring krop og psyke – og give ballast og styrke dem i deres fremtidige modelarbejde.På workshoppen indgår der forløb med; personlig træner, diætister og coach.

Synne Andersen er den coach der underviser modellerne i selvværd og selvtillid og hjælper de unge modeller med at turde udtrykke sig og kunne passe på sig selv i en professionel branche.

Kursus i motivation for skoler, foreninger og modelbureauer. For unge, der yder en særlig indsats. Viden om psyke og hvordan man kan tænke om sig selv samt fastholde et positivt selvbillede under pres. 2PM ACADEMY – undervisning i professionel tilgang og selvværd, coaching af unge fotomodeller.

Læs mere på 2PM-undersiden.

 

”Tak søde Synne. Som altid så er vi glade og klapper herinde af det endelige resultat 🙂

MALENE PINZON, AGENT

 

Få de bedste fif til eksamen

Foredrag på Gymnasier i København samt på uddannelsesmessen UUC Samlet antal 2000 elever og lærere. I samarbejde med My Academy.

Du har alt det der skal til

Foredrag på BEC Design for studerende. Motivation og fastholdelse.

“Det virkede godt at bryde med det typiske med egne eksempler, historier og effekter. Godt at få folks meninger – konfrontere dem på en god måde.”

Mille Skatsgaard

“Det var særligt betydningsfuldt at få lov til at kigge på mig selv.”

Nicoline Weber

“Godt at vi skulle være konkrete, brug af humor og konkretisering.”

Melene Munde Vestergård

”God opbygning af foredraget. Velvalgte øvelser og eksempler de unge kunne relatere til”.

Lærer på BEC

Dit Lys brænder – visualisering, meditation, stilhed og inspiration

Har du brug for tid til at mærke dig selv; din krop, dit åndedræt og stilheden? Og vil du bruge den ro og fokus du oplever, til at genfinde din power og blive klar på dine værdier og mål? Så giv dig selv en halv dag, hvor du værner om flammen og finder ind til det, der er vigtigst for dig. Det du virkelig brænder for. Vi kombinerer enkle meditationsøvelser med inspirerende coaching-teknikker, som du selv får mulighed for at arbejde videre i dybden med.

Vi skaber et rum, hvor du også får mulighed for at lytte indad. Vi arbejder ud fra den grundholdning, at du fortjener at tage vare på dig selv og fokusere på det, der giver dig næring. Så får du langt mere energi og overskud at give af og du undgår at brænde ud. Det er også vores overbevisning, at vi alle sammen har langt flere ressourcer, end vi selv tror eller tør stå ved. Visualisering og coaching skaber på hver sin måde kontakt med disse ressourcer og gør dig i stand til at folde dem ud.

 

Den konstruktive skole-hjem-samtale i samarbejde med Marianne Lindgreen

Er skole-hjem-samtalen blevet noget, der bare skal overstås og helst uden de store sværdslag? Mangler du nye redskaber til at tackle ressourcekrævende forældre? Og vil du gerne kunne bruge forældrenes engagement proaktivt? Den konstruktive samtale fjerner mistillid og misforståelser gennem klar og anerkendende kommunikation, der starter en positiv spiral i hele skole-hjemrelationen.

Mål:

På kurset lærer du, hvordan du kan optimere skole-hjemsamtalen ved hjælp af en coachende og anerkendende holdning, så alle ressourcer kommer i spil. Du træner nogle af de mest anerkendte coaching teknikker og lærer vigtige kommunikative strategier, der målretter din kommunikation til de enkelte forældres behov. Du bliver udfordret på dine egne forestillinger om samarbejdet og lærer at skelne mellem støttende og hæmmende overbevisninger.

 

Du får indblik i:

  • Den coachende indgangsvinkel til samarbejdet, der ser muligheder i stedet for begrænsninger
  • Klar kommunikation og din egen verbale og nonverbale fremtoning
  • Feedback modellen der giver lydhørhed
  • Dit mål for forældresamarbejdet, forhindringer og hvilke nye alternativer du har
  • Elevplanen som en naturlig og brugbar del af samtalen

Arbejdsform: Dagen vil veksle mellem teoretiske oplæg og øvelser både i par, gruppe og individuelt.

Vi vil gå i dybden med spørgsmål som: Hvilke mål er elevens, hvilke er dine, og hvilke mål har forældrene? Hvem har ansvaret for hvad? Hvordan kan du hjælpe forældrene med at hjælpe eleven? Hvordan opnår I enighed? Skal I være enige? Hvordan kan du bevare din professionalisme, når nogen forældre taler med meget store bogstaver?

 

Målgruppe:

  • Lærere der vil udvikle en mere coachende tilgang til samtaler og skole-hjem samarbejdet generelt.
  • Lærere der har udfordringer med skole-hjemsamtalen
  • Nye lærere, der står over for deres første skole-hjemsamtale

 

Det siger kunderne:

”Inspirerende og smittende. Jeg har været 100 % tilfreds.”

Mariann Neumann, lærer

”I formidlede med smittende udstråling! … og indgav mig en fornyet tro på, at vi kan løfte opgaven… Det var især betydningsfuldt at få fornyet teamets selvtillid og at komme tættere på hinanden.”

Anonym lærer

“I styrede processen på fornemste vis: I havde spørgsmålene. Vi havde eller fandt svarene…Jeg fik sat ord på, hvad jeg kan forbedre i min undervisning.”

Martin Empachen, lærer

“I var tydelige i jeres forklaringer, stillede gode spørgsmål og gav eksempler, der gjorde mig tryg – smilende og rolige…Det har været spændende at arbejde med værdier og finde ud af, hvordan jeg reagerer i forskellige situationer. Ved at ændre min undervisning på enkelte og tilgængelige punkter, har jeg fået et fantastisk resultat.”

Mette Fredensborg, lærer og TR

“Det var særlig betydningsfuldt for mig at få modeller man kan støtte sig til, fordi jeg er et meget emotionelt menneske.”

Camilla Messer Thomsen, lærer

“Jeg synes, at det er en rigtig god måde at få f.eks. en klasse til at have et bedre sammenhold. Super fed idé.”

Elev

“Vi fik snakket ud om tingene…Der er mange i dag, der har tænkt over det og har rykket sig.”

Elev

Det siger kursisterne

“Jeg synes det er en super måde at blive undervist på, hvor teori og praksis følges ad. I er et godt og inspirerende makkerpar”.

Trille A. Rasmussen, lærer

“Jeg fik konkret hjælp til at sætte mål, og til at skabe motivation hos eleven. Rigtig gode cases! Godt med mange øvelser. Det er så brugbart at få konstruktiv kritik i konkrete situationer.”

Miriam Kattner Sørensen, lærer

“Oplevelsen af at blive set og ikke mindst evalueret var særlig betydningsfuld.”

Gry Schiær Feldhüttel, lærer

 

Powered and designed by: Webtimiser.dk

Send this to friend